Viza anuala a autorizatiei de mediu – 4 intrebari si raspunsuri

Explicatii & recomandari privind aplicarea procedurii pentru obtinere viza anuala a autorizatiei de mediu. Care sunt cerintele minime si ce ai de facut.
Viza Anuala a Autorizatiei de Mediu

Incepand cu data de 11 iulie 2020 a intrat in vigoare Ordinul nr.  1150 din 2020 care stabileste normele metodologice pentru obtinerea vizei anuale  (Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 495 din 11 iunie 2020).

De ce s-a considerat necesara aceasta viza anuala a autorizatiei de mediu?

Scopul principal este confirmarea faptului ca titularul autorizatiei de mediu sau autorizatiei integrata de mediu isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii pentru care a fost emis actul de reglementare si ca nu au intervenit modificari care sa afecteze conditiile stabilite (schimbare/completare utilaje de exemplu, desfiintare linie de productie, centrala noue, etc).

Am scris un alt articol cu mai multe detalii despre autorizatia de mediu si ce trebuie sa stie un generator de deseuri despre autorizarea activitatii dpdv mediu. Vezi articolul complet aici

Unde si cand se solicita viza anuala a autorizatiei de mediu?

Documentatia se depune la autoritatea emitenta in termenul de minimum 60 de zile inainte de ziua si luna corespunzatoare zilei si lunii in care a fost emisa autorizatia detinuta de titular. In cazul in care autorizatia detinuta a fost revizuita, aplicarea ptr viza anuala a autorizatiei de mediu se face in anul imediat urmator revizuirii, in termenul de 60 de zile calculat in functie de ziua si luna in care a fost emisa autorizatia de mediu initiala.

ATENTIE: nu data revizuirii este de referinta ci data emiterii autorizatiei de mediu!!!

Daca solicitarea este depusa cu intarziere, intr-un termen mai scurt de cele 60 de zile, vei primi o informare cu privire la nerespectarea termenului (in 5 zile de la data depunerii solicitarii) prin care autoritatea dispune suspendarea autorizatiei de mediu pe o perioada echivalenta cu perioada de intarziere. Perioada de suspendare incepe dupa data emiterii autorizatiei/autorizatiei integrate de mediu (ziua si luna) si se incheie dupa conformare.

Cum se procedeaza pentru a obtine viza anuala a autorizatiei de mediu?

Un prim pas este solicitarea vizei anuale, separat pentru fiecare autorizatie/autorizatie integrata de mediu detinuta de titular, la autoritatea de mediu competenta.

Pentru a solicita viza, trebuie depuse obligatoriu urmatoarele documente:

  • cererea tip prevazuta in anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a vizei anuale a autorizatiei de mediu/integrate de mediu;
  • raportul anual de mediu si/sau raportarile mentionate in actele de reglementare, dupa caz (semnalam aici importanta depunrii tuturor raportarilor in timp util!!);
  • declaratia pe propria raspundere ca activitatea este desfasurata in aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia/autorizatia integrata de mediu si ca nu au intervenit modificari de fond care sa afecteze conditiile stabilite initial prin autorizatie, (cerere tip prevazuta in anexa nr. 2 la procedura de aplicare a vizei anuale);
  •  dovada achitarii tarifului in cuantum de 100 lei in cazul autorizatiilor de mediu si 300 lei in cazul autorizatiilor integrate de mediu;

In continuare urmeaza verificarile efectuate de catre autoritati.

Solicitarea privind viza anuala a autorizatiei de mediu si documentatia depusa impreuna cu aceasta vor fi verificate in termen de 15 zile lucratoare de catre autoritatea publica pentru protectia mediului competenta care stabileste daca se impun informatii sau documente suplimentare, precum si daca este necesara verificarea amplasamentului, pentru a se constata daca sunt respectate conditiile stabilite prin autorizatie.

Important: titularul autorizatiei va trebui sa numeasca un reprezentant care va insoti autoritatile pe parcursul efectuarii verificarii, sub sanctiunea respingerii solicitarii de acordare a vizei anuale.

Dupa ce toate etapele mentionate mai sus au fost parcurse, se emite decizia aplicarii sau respingerii solicitarii pentru viza anuala a autorizatiei de mediu. Mai multe detalii procedurale aici.

In eventualitatea in care se constata ca activitatea se desfasoara cu respectarea conditiilor impuse prin autorizatia/autorizatia integrata de mediu si ca nu au intervenit modificari de fond in activitatea desfasurata, decizia de aplicare a vizei anuale este emisa in termen de 5 zile lucratoare.

Ce se intampla daca autoritatea competenta constata ca au intervenit modificari care sa afecteze conditiile stabilite initial la emiterea autorizatiei de mediu?

In cazul in care nu sunt respectate conditiile impuse prin autorizatia de mediu/autorizatia integrata de mediu si au intervenit modificari de fond in activitatea desfasurata pe amplasamentul/amplasamentele care face/fac obiectul solicitarii vizei anuale, se acorda un termen de maximum 60 de zile in vederea remedierii celor constatate.

Daca titularul autorizatiei nu indeplineste masurile de remediere in termenul stabilit, autoritatea publica pentru protectia mediului suspenda autorizatia de mediu.

In cazul in care nici dupa expirarea termenului de suspendare, titularul nu indeplineste masurile de remediere, autoritatea publica pentru protectia mediului, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data constatarii neindeplinirii masurilor, emite decizia motivata de respingere a vizei anuale si autorizatia/autorizatia integrata de mediu isi pierde valabilitatea, iar titularul are obligatia de a solicita emiterea unei noi autorizatii/autorizatii integrate de mediu.

Daca titularul indeplineste masurile de remediere stabilite, autoritatea publica pentru protectia mediului, in termen de 5 zile lucratoare de la data constatarii indeplinirii masurilor, emite decizia de aplicare a vizei anuale.

DE RETINUT:

Cand viza anuala a autorizatiei de mediu este obtinuta, decizia devine anexa la autorizatia/autorizatia integrata de mediu si va face parte integranta din aceasta.

Echipa noastra de specialisti iti sta la dispozitie:

More Posts

Lista coduri deseuri - HG 856 din 2002

Lista Coduri Deseuri

Descopera categoriile principale de deseuri si lista completa a deseurilor periculoase si nepericuloase din fiecare categorie de deseuri, conf HG 856 din 2002.

8 tipuri de declaratii afm - EnviroCons

Descopera cele 8 tipuri de declaratii afm

Exista 8 tipuri de declaratii AFM pe care importatorii si producatorii care desfasoara activitati de import, achizitioneaza intracomunitar sau desfasoara activitati de productie sunt obligati sa le intocmeasca si sa le depuna, lunar sau trimestrial.

platforma SIATD

Ordinul 1595 din 2020 privind aplicatia SIATD

Ordin si instructiuni de utilizare a aplicatiei informatice „Sistemul informatic de asigurare a trasabilității deșeurilor” (SIATD), in vederea monitorizarii si verificarii corectitudinii tranzactiilor cu deseuri de ambalaje in sistemul raspunderii extinse a producatorului.

Cine trebuie sa depuna declaratii la fondul de mediu

Cine trebuie sa depuna declaratii la fondul de mediu

Importatorii si producatorii trebuie sa depuna declaratii la fondul de mediu daca desfasoara activitati de import, achizitioneaza intracomunitar sau desfasoara activitati de productie.
Declaratiile la fondul de mediu se depun pentru ambalaje, EEE-uri, baterii si acumulatori, pentru anvelope, uleiuri, emisii si ecotaxa.

Trimite Un Mesaj:

Gasesti utila informatia? Impartaseste-o cu prietenii pe canalele tale favorite:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit
Share on email
Email
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest

Cu Ce Te Putem Ajuta?

Care este problema de mediu cu care te confrunti? Scrie-ne aici un mesaj scurt:

fii mereu informat!

Aboneaza-te pentru a primi continut exclusiv si notificari cand apar modificari in legislatia de mediu.