Reinnoire autorizatie de mediu – ce acte sunt necesare?

Te întrebi de ce este necesara efectuarea procedurii de reinnoire autorizatie de mediu? Ei bine, indeplinirea obligatiei de a dobandi autorizatia de mediu, respectiv viza anuala autorizatie mediu este conditia fundamentala pe care trebuie sa o indeplineasca orice societate economica care desfasoara o activitate cu impact asupra mediului.

O astfel de activitate poate functiona in parametrii normali, in masura in care operatorul economic respecta legislatia de mediu si implementeaza toate masurile impuse de aceasta. 

Totodata, prin autorizarea activitatii, agentul economic poate sa obtina o imagine de ansamblu asupra activitatii sale din perspectiva protectiei mediului. In baza ei, poate sa stabileasca un nou plan si actiuni menite sa imbunatateasca performanta de mediu a organizatiei.

Reinnoire autorizatie de mediu – ce documente sunt necesare?

Inainte de a trece in revista documentele necesare, este important sa intelegem aspectele legate de valabilitatea autorizatiei de mediu.

Conform reglementarilor legislative, autorizatia se emite pe un termen nedefinit, acest act de reglementare prezentand valabilitate pe toata durata desfasurarii activitatii, in masura in care se obtine o viza anuala.

Practic, cand vorbim de o reinnoire autorizatie de mediu, acest lucru nu presupune obtinerea unei noi autorizatii, ci doar realizarea procedurii pentru obtinerea vizei anuale. Aceasta viza se solicita cu minim 60 de zile inainte de implinirea unui an de la data obtinerii autorizatiei de mediu.

Concret, viza anuala este actul care dovedeste realizarea activitatii societatii economice, potrivit prevederilor precizate in continutul autorizatiei. Cu alte cuvinte, ea reprezinta o confirmare a procedurilor corecte de lucru, initiate de titularul autorizatiei.

Ce acte sunt necesare pentru emiterea vizei anuale?

reinnoire autorizatie de mediu
 Procedura de reinnoire autorizatie de mediu implica depunerea unui set de documente.

In vederea obtinerii vizei anuale, titularul activitatii are obligatia de a solicita aplicarea vizei la autoritatea publica care a emis autorizatia de mediu. 

Pentru o informare corecta, este necesar ca titularul activitatii sa consulte Ordinul 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizatiei de mediu si autorizatiei integrate de mediu.

 Procedura implica depunerea unui set de documente, mai precis:

  • Cererea tip regasita in anexa nr.1 din cadrul procedurii de aplicare;
  • Raportul anual de mediu si/sau raportarile prevazute in continutul autorizatiei (acestea fiind stabilite tinandu-se cont de specificul activitatii desfasurate);
  • Declaratia pe proprie raspundere in privinta realizarii activitatii in acord cu conditiile de functionare pentru care a fost emisa autorizatia de mediu;
  • Dovada achitarii taxei de evaluare a cererii (100 lei pentru autorizatiile de mediu, respectiv 300 lei pentru autorizatiile integrate de mediu).

In termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii solicitarii, autoritatea publica responsabila verifica setul de acte. Important de mentionat este ca in timpul acestei perioade, se pot solicita titularului diferite acte suplimentare, informatii sau chiar controlul amplasamentului.

Procedura este una riguroasa, autoritatea publica de protectia mediului luand in considerare gradul in care agentul economic a respectat aplicarea masurilor stabilite in continutul autorizatiei de mediu.

In urma acestei verificari amanuntite, se va emite decizia de acceptare/respingere a solicitarii vizei anuale. 

Daca aceasta se obtine, documentul se va atasa ca anexa la autorizatia de mediu. In schimb, daca se constata neconformitati si nerespectarea masurilor stabilite in autorizatie, autoritatea responsabila transmite o notificare prin intermediul careia ofera o perioada de maxim 60 de zile pentru corectarea problemelor identificate. 

Totodata, autoritatea publica pentru protectia mediului instiinteaza Garda de Mediu in privinta acestei situatii, mai precis asupra masurilor corective si perioada de realizare acestora. 

Daca titularul activitatii efectueaza masurile stabilitate, in acest caz in termen de 5 zile lucratoare de la termenul constatarii respectarii masurilor, autoritatea responsabila emite decizia de aplicare a vizei anuale.

echipa consultanti ENVIROCONS

Afla cum EnviroCons te poate ajuta sa iti indeplinesti toate obligatiile de mediu, corect si la timp:

Gestiune Deseuri

Intocmim evidentele si depunem la termen raportarile periodice pentru deseurile generate (APM, ANPM, MEC)

Autorizatii & Vize

Oferim solutii optime pentru obtinere sau revizuire autorizatii de mediu si asiguram viza anuala in timp util.

Declaratii AFM & OIREP

Facem calculele, propunem solutiile de optimizare costuri si depunem declaratiile/raportarile necesare.

La ce riscuri te expui dacă nu respecti cadrul legal in ceea ce priveste viza anuala a autorizatiei de mediu?

reinnoire autorizatie de mediu
Nerespectarea prevederilor legale de mediu si neconformarea la masurile impuse prin actul de reglementare a activitatii, atrage numeroase sanctiuni de ordin financiar si chiar suspendarea activitatii.

In plus, daca nu este respectata legislatia de mediu si activitatea pe care o desfasori genereaza un impact asupra mediului, acest lucru va determina efecte negative atat din punct de vedere mediu, economic si social.

Lipsa unei conduite corecte de mediu va influenta imaginea societatii tale atat in domeniul in care activezi, cat si in comunitate. 

In prezent, companiile care detin un model de business sustenabil si se implica in dezvoltarea durabila a societatii sunt din ce în ce mai apreciate de clienți, parteneri si comunitate. Tocmai de aceea, inconsecventa nu face altceva decat să afecteze imaginea pe care ai construit-o in timp. 

In plus, sunt generate riscuri profesionale, pe fondul desfasurarii necorespunzatoare a activitatii din punct de vedere mediu. Daca nu sunt respectate standardele de siguranta si nu se aplica proceduri sigure de lucru, angajatii vor fi expusi unor riscuri profesionale majore.

Concluzii

Solicitarea vizei anuale a autorizatiei reprezinta o conditie fundamentala necesara a fi indeplinita de catre toti titularii autorizatiilor de mediu.

Daca te confrunti cu probleme in acest proces de obtinere/ reinnoire autorizatie de mediu apeleaza cu incredere la serviciile de consultanta de mediu oferite de compania EnviroCons. 

Echipa EnviroCons este alcatuita din specialisti cu vasta experienta in domeniul protectiei mediului, care te vor ajuta in obtinerea tuturor documentelor pe linie de mediu necesare desfasurarii optime a activitatii. 

In plus, vei beneficia de solutii de mediu sigure, care iti vor garanta o crestere a performantei de mediu la nivel de companie.

Mai multe articole

Ai nevoie de ajutor? Scrie-ne:

Gasesti utila informatia? Impartaseste-o cu prietenii pe canalele tale favorite:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest

Cu Ce Te Putem Ajuta?

Care este problema de mediu cu care te confrunti? Scrie-ne aici un mesaj scurt:

fii mereu informat!

Aboneaza-te pentru a primi continut exclusiv si notificari cand apar modificari in legislatia de mediu.