Caută
Close this search box.

Revizuire autorizatie de mediu – Pas cheie pentru afacerea ta

Afaceri - management

Realizarea procesului de revizuire autorizatie de mediu nu este doar o formalitate anuala, ci reprezinta baza solida pentru continuarea activitatilor comerciale/ industriale in armonie cu mediul inconjurator.

Contrar asteptarilor, revizuirea nu presupune obtinerea unei noi autorizatii, ci actioneaza ca un pas esential pentru asigurarea vizei anuale, garantând ca afacerea se desfasoara in conformitate cu reglementarile in vigoare.

Respectarea stricta a obligatiei de obtinere a autorizatiei de mediu si, implicit, a vizei anuale asociate este o prioritate de prim ordin pentru companiile care desfasoara activitati cu impact asupra mediului inconjurator.

In ce consta activitatea de revizuire autorizatie de mediu?

Pentru a obtine viza anuala, titularul activitatii are responsabilitatea de a solicita aplicarea acesteia la autoritatea publica care a emis autorizatia de mediu. 

  • evidente si raportari
  • (re)autorizari si vize anuale
  • declaratii AFM si OIREP

Procedura de revizuire autorizatie de mediu implica depunerea unui set de documente detaliat, astfel:

  • Conform anexei nr.1 din cadrul procedurii de aplicare, titularul trebuie sa completeze si sa depuna cererea standardizata pentru obtinerea vizei anuale.
  • Raportul Anual de Mediu si/sau raportarile specificate în actele de reglementare – Avand in vedere specificul activitatii desfasurate, titularul trebuie sa prezinte raportul anual de mediu si/sau raportarile cerute de autorizatia de mediu emisa.
  • Declaratia pe proprie raspundere – Titularul activitatii trebuie sa completeze si sa depuna o declaratie oficiala (potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 al procedurii), asumandu-si raspunderea in ceea ce priveste respectarea conditiilor de functionare stabilite in autorizatia de mediu.
  • Dovada platii taxei  – Ca parte a procedurii, titularul trebuie sa furnizeze o dovada a achitarii taxei corespunzatoare evaluarii cererii. Aceasta este 100 lei pentru autorizatiile de mediu si 300 lei pentru autorizatiile integrate de mediu.

Important de menționat faptul ca procedura de aplicare a vizei anuale, initial aprobata prin Ordinul ministrului mediului, apelor si padurilor nr. 1.150/2020, sufera modificari in conformitate cu noile reglementari adoptate prin Ordinul 3309/2022.

Ce s-a schimbat in procedura de aplicare a vizei anuale?

revizuire autorizatie de mediu
Procedura de aplicare a vizei anuale, initial aprobata prin Ordinul ministrului mediului, apelor si padurilor nr. 1.150/2020, sufera modificari in conformitate cu noile reglementari adoptate prin Ordinul 3309/2022.

Una dintre modificari este eliminarea masurii de suspendare a activitatii pentru o perioada egala cu intarzierea in depunerea solicitarii pentru viza. Aceasta ajustare reflecta o abordare mai echitabila si flexibila a relatiei dintre operatorii economici si autoritatile de protectie a mediului.

Anterior, intarzierea in depunerea solicitarii pentru viza anuala ducea la suspendarea activitatii, cu efecte pentru activitatea operatorilor economici. Noul ordin redefineste aceasta dinamica, punand accentul pe evaluarea circumstantelor specifice ale fiecarui caz. 

Autoritatile pentru protectia mediului au acum responsabilitatea de a decide daca se poate derula procedura de obtinere a vizei anuale pana la data corespunzatoare emiterii autorizatiei de mediu sau daca se impune aplicarea masurii de suspendare.

De asemenea, verificarea amplasamentului nu mai este o cerinta obligatorie in cadrul procedurii de obtinere a vizei anuale. Autoritatea publica pentru protectia mediului va stabili daca se impune o verificare a amplasamentului, în masura in care exista:

  • Antecedente in ultimii 3 ani de nerespectare a masurilor de monitorizare pentru activitatea autorizata;
  • Reclamatii si sesizari;
  • Poluari accidentale anterioare;
  • Antecedente in ultimii 3 ani de neindeplinire a obligatiilor de raportare pentru activitatea autorizata.

Aceste aspecte, analizate in mod riguros, vor orienta decizia autoritatii in privinta necesitatii sau a relevantei efectuarii unei verificari suplimentare a amplasamentului, asigurand astfel o abordare bine fundamentata in protejarea mediului inconjurator.

Dupa examinarea documentelor primite si, daca este cazul, dupa vizita locatiei, se constata ca activitatea se desfasoara in acord cu prevederile impuse de autorizatia de mediu si ca nu au intervenit schimbari in modul de desfasurare a acesteia, autoritatea responsabila emite decizia de aplicare a vizei intr-un interval de 5 zile lucratoare.

Fii in conformitate rapid si usor! EnviroCons ofera solutii pentru obtinere si revizuire autorizatie de mediu, asigurand viza anuala in timp util.

In cautarea conformitatii fara efort? EnviroCons este partenerul tau de incredere pentru obtinerea si revizuirea autorizatiei de mediu, garantand eliberarea vizei anuale in timp util. Cu o echipa de specialisti dedicati, EnviroCons intelege cu atentie nevoile si provocarile specifice ale fiecarui client.

Echipa EnviroCons ghideaza afacerile spre conformitate si sustenabilitate, oferind solutii personalizate, sigure si eficiente. Echipa este alcatuita din specialisti cu vasta expertiza in domeniul protectiei mediului, care te vor ajuta in obtinerea tuturor documentelor pe linie de mediu necesare desfasurarii optime a activitatii.

Alege expertiza EnviroCons pentru a te ghida prin complexitatea reglementarilor de mediu. Cu EnviroCons, poti conta pe servicii profesionale si consultanta de mediu de inalta calitate.

Mai multe articole

Ai nevoie de ajutor? Scrie-ne:

Gasesti utila informatia? Impartaseste-o cu prietenii pe canalele tale favorite:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest

Cu Ce Te Putem Ajuta?

Care este problema de mediu cu care te confrunti? Scrie-ne aici un mesaj scurt:

Apartament

fii mereu informat!

Aboneaza-te pentru a primi continut exclusiv si notificari cand apar modificari in legislatia de mediu.