Caută
Close this search box.

Inregistrarea in Sistem Garantie Returnare – O obligatie legala pentru comercianti

Sticlă de plastic - Plastic

Sistem Garantie Returnare – se contureaza ca un pilon esential al responsabilitatii sociale corporative. Aceasta sistem circular redefineste modul in care privim ambalajele, dar si maniera in care producatorii si comerciantii isi indeplinesc obligatiile legale. 

In centrul acestei proiect se afla inregistrarea in Sistem Garantie Returnare, fiind un demers obligatoriu, care asigura functionarea corespunzatoare a acestuia.

In structura complexa a acestui Sistem Garantie Returnare (SGR), comerciantii sunt o veriga importantă, ce confera coeziune si functionalitate intregului lant. Rolul lor nu este doar comercial, ci, mai presus de toate, esential in asigurarea succesului acestui proiect national orientat catre sustenabilitate.

Sistem Garantie Returnare (SGR) – Ghid de inregistrare pentru comercianti

Inregistrarea in Sistem Garantie Returnare (SGR) in calitate de comerciant este un proces simplu si crucial pentru a va alatura acestei miscari responsabile si ecologice. 

Iata un ghid detaliat pas cu pas pentru a va incepe calatoria in SGR:

  1. Creati contul de utilizator – Accesati platforma SGR si incepeti procesul de inregistrare. Introduceti codul fiscal al companiei dumneavoastra pentru a valida si identifica entitatea comercială.
  2. Activare cont – Dupa efectuarea primului pas, veti primi un link de activare pe adresa de email asociata contului dumneavoastra. Accesati link-ul primit pentru a activa contul si genera o parola.
  3. Accesarea contului de utilizator – Folosind adresa de email si parola creata, accesati contul de utilizator pe platforma SGR.
  4. Introducerea punctelor de vanzare – Adaugati punctele de vanzare asociate companiei dumneavoastra. Acestea pot include magazine fizice sau alte locuri de vanzare.
  5. Introducerea rapoartelor de vanzari – Accesati sectiunea corespunzatoare pentru a introduce rapoartele de vanzari implicate in circuitul SGR. Dupa introducerea corecta a datelor, trimiteti rapoartele pentru a fi validate in cadrul sistemului. Semnati electronic rapoartele, confirmand astfel exactitatea informatiilor furnizate.
  6. Generarea formularului de inregistrare – Odata ce toti semnatarii au confirmat si semnat rapoartele, un formular de inregistrare va fi generat automat.
  7. Finalizare inregistrare – După efectuarea pasului anterior, va fi finalizat procesul de inregistrare in platforma SGR si veti deveni oficial parte a acestei initiative de responsabilitate sociala si ecologica.

Dupa finalizarea procesului de inregistrare in Sistem Garantie Returnare (SGR), comerciantii au de indeplinit o serie de obligatii legale prevazute in Hotararea de Guvern Nr. 1074/2021. Aceste obligatii reprezinta pilonii esentiali ai angajamentului comercial si ecologic asumat prin participarea in acest sistem national. 

Iata o privire detaliata asupra celor mai importante obligatii ale comerciantilor

sistem garantie returnare
Hotararea de Guvern Nr. 1074/2021 ofera o prezentare detaliata a tuturor cerintelor legale pe care comerciantii sunt obligati sa le indeplineasca.
  • Incheierea contractelor cu administratorul SGR – acestia sunt obligati sa incheie contracte cu administratorul SGR in decursul a cel mult 90 de zile de la data inregistrarii conform articolului 5 din HG nr. 1074/2021.
  • Indicarea valorii garantiei – comerciantii trebuie sa indice valoarea garantiei distinct de pretul produsului, atat la raft, cat si in documentele fiscale aferente produsului in ambalaj SGR.
  • Plata garantiei catre operatorii economici – comerciantii trebuie sa plateasca valoarea garantiei operatorilor economici de la care achizitioneaza produse in ambalaje SGR, cu exceptia cazului in care producatorul decide sa suporte plata garantiei in mod direct.
  • Necomercializarea produselor de la producatori neinregistrati – se interzice comercializarea produselor in ambalaje SGR cumparate de la producatori neinregistrati in cadrul administratorului SGR sau de la distribuitori ai acestor producatori.
  • Permiterea preluarii ambalajelor de catre administratorul SGR – comerciantii sunt obligati sa permita exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor de la punctele de returnare, la solicitarea acestuia sau a reprezentantului desemnat al acestuia.
  • Utilizarea programului informatic SGR – pentru raportarea ambalajelor si a garantiilor, comerciantii trebuie sa utilizeze programul informatic pus la dispozitie online de catre administratorul SGR.
  • Evidenta detaliata a vanzarilor si a returnarilor – comerciantii au obligatia de a tine evidenta detaliata a numarului total al produselor in ambalaje SGR comercializate, a ambalajelor SGR returnate, precum si a garantiilor platite si incasate.

Echipa EnviroCons va ajuta sa va indepliniti obligatiile in scop SGR corect si la timp!

Cu sprijinul echipei EnviroCons, respectarea cu precizie si promptitudine a obligatiilor in cadrul Sistemului de Garantie-Returnare devine o sarcina simpla si eficienta. Va vom sustine in toate etapele, incepand cu inregistrarea in sistem si pana la completarea declaratiilor si raportarilor periodice, care deriva din activitatile desfasurate.

Increderea in echipa EnviroCons va aduce nu doar conformitatea activitatii cu cerintele legale, ci si linistea ca fiecare pas in SGR este facut corect si in termen. 

Beneficiind de consultanta de mediu oferita de EnviroCons, va asigurati ca operatiunile dumneavoastra se desfasoara cu incredere, respectand cu strictete cerintele legale si indeplinind la timp responsabilitatile de mediu.

Mai multe articole

Ai nevoie de ajutor? Scrie-ne:

Gasesti utila informatia? Impartaseste-o cu prietenii pe canalele tale favorite:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest

Cu Ce Te Putem Ajuta?

Care este problema de mediu cu care te confrunti? Scrie-ne aici un mesaj scurt:

Apartament

fii mereu informat!

Aboneaza-te pentru a primi continut exclusiv si notificari cand apar modificari in legislatia de mediu.